Allemachtig prachtig! - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Hennie Brons - WaarBenJij.nu Allemachtig prachtig! - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Hennie Brons - WaarBenJij.nu

Allemachtig prachtig!

Door: Set & Hen

Blijf op de hoogte en volg Hennie

06 Augustus 2014 | Marokko, Agadir

We komen aan in de sa...ha...ha...hara.
So, 't zand is hier hot!
Leuk, zegt set, ik heb er zin in!
Lekker met de jeep de duinen in, gaaf!
No, no... No, jeep!
Huh?
Hoeze geen jeep?
No, no jeep!
Meen je dat nou?
Yes, Camel!
Nee, dank je ik rook niet!
Hoe gaan we dan de sahara in?
Camel!
Wat, neeh, joh!
Met zo'n luttele 53 graadjes op een Kameel de duinen in???!!!
Ik zie set langzaam wit wegtrekken als de gids ook nog verteld dat het
dekbed de sterrenhemel is!

Na een tijdje vraag ik; "gaat het weer een beetje mevrouw Verhaegh?"
"Zou je de föhn willen uitzetten aub?"
"Nou, ik ben dan wel een metroman, maarrrr een föhn? Das de wind liefje!"

Uiteindelijk gewend aan het idee, maken we een prachtige tocht door de
duinen. Toch wel bijzonder om zo door de sahara te trekken.
In ons tentenkamp wordt heerlijk gekookt!
Hoe doet ie dat???
Daarna nog in het donker met een snowboard van de zandduinen gegleden
en lekker geslapen onder de sterrenhemel!
Set alleen ff niet verteld dat ik net daarvoor een enorme tor, met van
die grote poten, langs het matras zag lopen... Sorry set!!

Onze gids maakt 'm gewoon hoor, goeie zeg!;
"Your wife, how many camels?" Dus....
Ik vertrek de logende morgen met 10 kamelen op het dak....
Niet te lang ritje gepland, prima. Muziekje op, Bergje op, Bergje af.
We komen aan. Guesthouse hier, camping daar. Nope, gaat um niet
worden.
Snel ff plaatsje door. Foto's schieten voor het fotoboek.
Kennen jullie onze regel nog? Niet op het heetst van de dag de zon in?
We stappen vrolijk de auto in en beginnen al lichtelijk te sissen.
Bergje hier, Bergje daar. Volgend dorpje, guesthouse hier, hotelletje daar?
Wat denken jullie?
Juist, weer de auto in.
Op de weg zie je de zweem van de hitte en beginnen wij lichtelijk het
kookpunt te bereiken.
Zo commercieel en creatief als we zijn, maken we er maar het beste van!
Onze zwarte koektrommel toveren we om tot lokale hamman. Bordje erop,
20 dirham ;)

Een restaurantje vinden gaat makkelijker....NOT!

Lekkere dag is dit, als klap op de vuurpijl verwijder ik per ongeluk
het reisverslag....grrr@&!%#$

Volgende dag, gas op die lollie!
Saffraan dorpje.
Heerlijk, ben benieuwd!
Alle gerechten zijn heerlijk bereid met saffraan?
Hmm, lekker hè?
Ja, zeker, waar smaakt het eigenlijk naar? Geen idee!

Als we onze weg vervolgen gaan we het zeker anders aanpakken! Dit niet
weer! Het is een uurtje rijden naar klein Marrakech. Gezellig, lekker
beetje rondstruinen, shoppen, eten!
Zin in!
Mooi he? Zeker, mooi!
We stappen uit, lopen een rondje.
Mooi he? Nou, inderdaad!
We rijden nog een stukje...
Mooi he? Vind je dat echt??
Nou, eigenlijk niet, jij?
Foei lelijk! Winkels zijn dicht vanwege ramadan en het is veel beton,
maar weinig gezelligheid.

Dus met gierende banden weer op pad.
Detour voor een bezienswaardigheid.
Eerst nog ff tanken.
Beetje druk, tank straks wel.
Iemand spreekt ons aan. We weten niet of iemand het goed bedoeld of
ons geld uit de zakken wil kloppen.
Dit is de laatste categorie. Zo irritant!

We vervolgen onze weg, bochtje links, bochtje rechts. Al snel zien we
niks anders dan bergen en rijden we van bergpas naar bergpas!
De streepjes van de benzine zien we voor ons ogen minder worden.
Bergje hier, Bergje daar. In tijden hebben we al geen auto of ezel
meer gezien. We zijn hier alleen op de wereld!
Weer een streepje minder.
Lisette begint te lachen. Nou, liefje, ik kan er niet echt meer om
lachen, hoor! Is van de zenuwen, zegt ze.
Weer een streepje minder op de benzinemeter.... Pfff, zweetdruppels
zijn straaltjes geworden. Je zal hier toch zonder benzine komen. Aaah
weer een streepje....
Set wil jij ff kaartlezen? Ik kan heel moeilijk zien of er een scherpe
bocht aankomt en het wordt ook niet aangegeven. Oké, scherpe bocht
naar rechts...Bedoel je niet de andere rechts? Oeps, sorry, ja links.

We hebben nu ECHT een flinstone mobiel en trappen al mee in gedachten.
En dan....dan bereiken we de top van de bergketen. Daar, in de verte!
Ik zie een teken van leven! Yes!!
Ik zet de motor uit en laat hem naar beneden glijden voor de laatste loodjes!
Yeahhh, we hebben het gehaald!

Set wil je nog ff zwemmen?
Jaaaaaah, ff het angstzweet afspoelen!!!

Ok, dan ga ik aan de slag met de hennie reisregel nummer 2:
Zoek het duurste hotel met zwembad. Kijk of er in de buurt een
guesthouse is. Ding nog wat af.
pak je handdoek en neem een duik in het zwembad van het duurste hotel!
Zo weer een fortuin bespaard

  • 06 Augustus 2014 - 11:13

    Ineke:

    ben benieuwd naar de foto's!

  • 06 Augustus 2014 - 20:22

    Franca:

    Foetsie is mijn bericht maar ik heb het met veel plezier gelezen. Hier zullen jullie het mee moeten doen. Geniet verder. Het is nu stil hier nu Bas en Tes ook vertrokken zijn. Bye xxxxxxxxxxx

  • 06 Augustus 2014 - 22:57

    Bianca:

    Wat geweldig weer om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Wat vind ik jullie stoer en avontuurlijk!! Ik kijk uit naar t volgende verslag! Heerlijk genieten jullie!! Xxx

  • 12 Augustus 2014 - 09:05

    Christine:

    Hoi hoi, ik zag dat mijn eerste reactie ook weg is. Het is weer top om te lezen. Jullie maken wel wat mee!!!! Geniet van de laatste dagen. X vanaf Ameland (ook heel leuk maar niet zo spannend ;-) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Agadir

Hennie

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 2060
Totaal aantal bezoekers 28220

Voorgaande reizen:

26 Juli 2013 - 18 December 2014

Eilandhoppen greece

19 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Marokko 2014

20 Juli 2012 - 27 Augustus 2012

Peru, Bolivia, Argentinie

05 Januari 2011 - 05 Februari 2011

Vrijwilligerswerk in Noord Ghana

Landen bezocht: